۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

ازدواج، تكيه گاهي براي سلامتي است


ازدواج علاوه بر ايجاد يك تكيه گاه مناسب در برابر فشارهاي رواني در زندگي، مي تواند در افزايش اعتماد به نفس نيز موثر باشد و از بروز بسياري از جمله بيماري هاي قلبي پيشگيري كند.

محسن يزدجردي، متخصص پزشكي اجتماعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ازدواج از مشكلات اقتصادي و اجتماعي زندگي انسان جلوگيري نمي كند، ولي مي تواند به عنوان سدي در مقابل تهديدات محرك هاي خارجي كه فشار رواني ايجاد مي كنند، عمل كند.
وي با بيان اينكه افراد متاهل به مراتب كمتر از افراد مجرد دچار اضطراب و فشار رواني مي شوند، تاكيد كرد: به دليل شرايط خاص زندگي، افراد متاهل نسبت به مجردها، رويدادها و حوادث ناخوشايند بيشتري را در زندگي تجربه مي كنند.
يزدجردي يادآور شد: ازدواج علاوه بر ايجاد يك تكيه گاه مناسب در برابر فشارهاي رواني در زندگي، در افزايش اعتماد به نفس نيز موثر است.
استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: مطالعات نشان مي دهد كه زنان مجرد به مراتب بيشتر از زنان متاهل مستعد ابتلا به انواع بيماري ها هستند و درصدد مراجعه مجردها به پزشك بيشتر از ديگران است، با اين وجود زنان مجرد نسبت به افراد متاهل به حمايت هاي اجتماعي بيشتري نياز دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر